
Întrebări frecvente (FAQ)
Bine ați venit în secțiunea noastră de Întrebări Frecvente! Aici găsiți răspunsuri la cele mai comune întrebări despre programul grădiniței, activități, înscriere, meniuri și multe altele. Dacă nu găsiți informația dorită, nu ezitați să ne contactați – suntem bucuroși să vă ajutăm!







Întrebări frecvente (FAQ)
Rio își dorește să le insufle copiilor dragostea față de natură și să organizeze cât mai multe activități în aer liber, indiferent de vreme. Citiți inventarul necesarului de mai jos, pentru ca cel mic să aibă tot ce îi trebuie și să se poată juca și învăța în voie cu colegii lui.
lenjerie intimă,
șosete,
tricou (cu mânecă lungă sau scurtă, în funcție de vreme),
pantaloni,
încălțăminte de interior.
căciulă groasă,
fular călduros,
hanorac/pulover,
dresuri/first heat/pantaloni,
salopetă/pantaloni schi,
mănuși,
ghete impermeabile și ușoare.
cremă de protecție solară,
pălărie/șapcă,
tricouri de schimb,
pantaloni/rochițe de schimb,
sandale/balerini pânză/pantofi sport.
KIT DE INTERIOR:
Un schimb de haine comode (două rânduri de schimburi pentru copiii sub 3 ani). Insistăm să nu le dați copiilor haine scumpe și pretențioase. Viața la grădiniță presupune și murdărire, ca parte a procesului de învățare. Nu vom evita un tip de activitate (pictura sau ora de cooking, de exemplu, doar de dragul unei ținute impecabile).Kit-ul va conține:
KIT DE IARNĂ:
Iarna nu trebuie să ne ferim să dăm cu nasul de ger, așa că, în funcție de vârstă, vom ieși afară cel puțin 10 minute în fiecare zi.Kit-ul va conține:
KIT DE VREME CALDĂ:
Vara încercăm să stăm cât mai mult afară, ceea ce înseamnă că trebuie să ne pregătim riguros cu:
Primele zile la grădiniță nu sunt ușoare nici pentru copii, nici pentru părinți. copilul își cunoaște colegii și profesorii, dar se și familiarizează gradual cu rutina grădiniței și a clasei lui. Durata perioadei petrecută în instituție depinde de copil și de vârsta acestuia. Fiecare copil este unic și nu există un răspuns standard la întrebarea Cât de repede se va adapta copilul meu?.
Nu există însă copil inadaptabil, așa că părinți trebuie să se înarmeze cu răbdare.
Nu există însă copil inadaptabil, așa că părinți trebuie să se înarmeze cu răbdare.
În primul rând, nu fugiți de îndată ce vedeți că educatoarea a reușit să îi atragă atenția cu o activitate sau o jucărie. Luați-vă rămas bun rapid și ferm și spuneți-i mereu că vă veți întoarce. Cadrele noastre didactice vor monitoriza integrarea copilului și vă vor oferi feedback-ul necesar pe toată durata procesului de tranziție.
Anxietatea de separare este o etapă de dezvoltare normală: copiii experimentează anxietate când se despart de părinți. este foarte posibil ca unii copii să nu treacă prin acest proces. La alții se poate întinde însă și pe durata a câtorva săptămâni. Sprijiniți emoțional copilul, încurajați-l să-și exprime supărarea, vorbiți cu educatoarea să puteți aduce de acasă o jucărie preferată și mențineți o rutină strictă a orei de aducere/preluare de la grădiniță.
Nu programați alte schimbări majore în viața copilului la începutul grădiniței (cum ar fi renunțarea la suzetă/ biberon/ scutece). Încercați să faceți pregătirile necesare pentru a doua zi dimineață de cu seara, pentru a evita graba și nervii. Când ajungeți acasă, programați-vă cel puțin o perioadă de relaxare cu copilul. Când să-i oferiți atenție, să-l ascultați.
Este normal ca limitele părintelui să fie constant testate. Dar este de dorit ca adultul să fie ferm și constant în decizii. Să se stăpânească, să nu fie furios și să-și respecte promisiunile.
Activitățile extracurriculare se conturează sub forma unor evenimente pe care Rio le organizează pe tot parcursul anului școlar, având drept suport sărbători naționale și internaționale relevante, ateliere artistice sau de parenting, vizite, spectacole. Evenimentele vizează copiii și familiile acestora, iar participarea este opțională.
Structura orarului îmbină momentele de învățare, recreere, masă, somn și conține:
Activitatea de Circle Time, de două ori pe zi
Activități în grupuri de învățare
Activități și joc în aer liber (30 de minute în programul de dimineață)
Relaxare
Diverse activități și evenimente extracurriculare
Cursul de dezvoltare personală inclus în pachetul educațional de bază
Ședințele de terapie logopedică (opțională)
Investim multă grijă și pregătire continuă în privința relaționării adult – copil. Urmărim validarea emoțiilor inițial, urmată de ghidarea comportamentală. Copiii beneficiază de un mediu de activitate prietenos, încadrat de un regulament al clasei. Psihologul nostru susține echipa cu repere de comunicare eficientă, adaptate fiecărei situații.
Disciplina este un proces de deprindere a autocontrolului, a respectului față de ceilalți și de responsabilizare. Vom aplica tot timpul metode pozitive de disciplinare, pentru ca toți copiii să contientizeze și să-și asume codul acceptat al comportamentului la grădiniță. Se vor face toate eforturile pentru a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă ce comportamente sunt permise, acceptate și încurajate (inclusiv planuri individualizate). Accentul este pus pe consolidare pozitivă a comportamentelor dezirabile, pe oferirea de modele corespunzătoare și pe redirecționare. În cazul în care situația iese de sub control, educatoarea de la grupă va discuta cu părinții pentru ca, împreună, să colaboreze având ca scop interesul copilului.
Pentru a-i ajuta pe copii să învețe să-și controleze acțiunile și sentimentele, cadrele didactice vor insista asupra următoarelor rutine:sharing-ului (împărțim jucăriile, jocurile, cărțile),
așteptarea rândului,
rezolvarea de probleme,
controlarea impulsurilor,
exprimarea ideilor prin cuvinte.
Disciplina este un proces de deprindere a autocontrolului, a respectului față de ceilalți și de responsabilizare. Vom aplica tot timpul metode pozitive de disciplinare, pentru ca toți copiii să contientizeze și să-și asume codul acceptat al comportamentului la grădiniță. Se vor face toate eforturile pentru a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă ce comportamente sunt permise, acceptate și încurajate (inclusiv planuri individualizate). Accentul este pus pe consolidare pozitivă a comportamentelor dezirabile, pe oferirea de modele corespunzătoare și pe redirecționare. În cazul în care situația iese de sub control, educatoarea de la grupă va discuta cu părinții pentru ca, împreună, să colaboreze având ca scop interesul copilului.
Pentru a-i ajuta pe copii să învețe să-și controleze acțiunile și sentimentele, cadrele didactice vor insista asupra următoarelor rutine:
Săptamânal veti primi de la noi planificarea activităților de la clasă, Weekly Letter (documente puse la dispoziție de către cadrele didactice) și meniul grădiniței, împreună cu alte mesaje importante legate de evenimente și extracurriculare.
Programează o vizită
×