5 – 6 ani – Sfârșitul preșcolarității

Aceasta este etapa în care copilul începe să-și dezvolte un simț mai clar al moralității și al dreptății. Devine atent la reguli și îi observă pe cei care nu le respectă – chiar dacă el mai poate trișa sau minți pentru a evita o consecință neplăcută.

Tot acum, copilul capătă abilitatea de a se pune în locul altora, ceea ce îl ajută să devină mai empatic. Deși încă este posesiv cu lucrurile sale, începe să aprecieze schimburile și colaborarea.

Apar și trăiri emoționale legate de începerea școlii – o combinație de entuziasm, curiozitate și nesiguranță.

Activitate fundamentală: Jocul cu reguli

Jocul devine mai structurat, cu reguli clare și obiective de atins. Totodată, activitățile care susțin pregătirea pentru școală (litere, numere, sarcini logice) încep să fie tot mai importante și plăcute pentru copil.

Relaționare și comunicare

Dezvoltare cognitivă

Dezvoltare emoțională și etică

Cum îi venim în întâmpinare?